سریع ترین روش آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

آیا همیشه می‌خواستید به فرزندتان کمک کنید تا برنامه‌نویسی کند آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ، اما هرگز نمی‌دانید چگونه؟ کنجکاو هستید که بچه ها چگونه می توانند در مورد کدنویسی یاد بگیرند؟ آیا نمی‌دانید برنامه‌نویسی کامپیوتری برای بچه‌ها چگونه به نظر می‌رسد، یا چگونه می‌توان یادگیری با Scratch را شروع کرد؟ در اینجا در Create & Learn، هدف ما این است که کدنویسی را برای همه دانش آموزان قابل فهم و سرگرم کننده کنیم.

 

آیا یادگیری اسکرچ آسان است؟ آره! در این وبلاگ، توضیح خواهیم آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  داد که چگونه بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه در اسکرچ کدنویسی کنند و پروژه های سرگرم کننده بسازند!

 

برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک پلتفرم کدنویسی رایگان مبتنی بر بلوک است که به شما امکان می دهد بازی ها، داستان ها و انیمیشن های خود را بسازید. در اسکرچ می توانید انواع مختلفی از پروژه ها را برنامه ریزی کنید، مانند قلم جادویی، بازی جادوگر تگ یا مار. Scratch برای دانش آموزان 8 تا 16 ساله طراحی شده است، اما می تواند توسط همه استفاده شود.

 

 

چگونه اسکرچ را یاد بگیرم؟

برای کدنویسی در اسکرچ ابتدا صفحه www.scratch.mit.edu را باز کنید.  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان در مرحله بعد، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید تا یک پروژه جدید بسازید. شما باید صفحه ای داشته باشید که شبیه این باشد:

 

 

بلوک های کد در سمت چپ صفحه نمایش هستند. برای کدنویسی، روی بلوک ها کلیک کرده و به فضای بزرگ مرکز بکشید. در ابتدا، شخصیت ها و اشیاء "جن" نامیده می شوند. شما می توانید هر تعداد اسپرایت را که می خواهید اضافه یا حذف کنید. هر بار که یک اسپرایت اضافه می کنید، روی صحنه ظاهر می شود.

 

روی هر اسپرایت کلیک کنید تا آن اسپرایت خاص را کد کنید. صدها  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد. خواه یک بازیکن فوتبال، یک پروانه یا یک بالرین باشد، دانش آموزان من در دوره Scratch Ninja ما هرگز با انتخاب های خلاقانه و خطوط داستانی خود شگفت زده نمی شوند.

 

 

برای کدنویسی، می‌توانید بلوک‌های کد را از سمت چپ بکشید و به هم متصل کنید. هر اسپرایت و همچنین پس‌زمینه، کد مخصوص به خود را خواهند داشت. این بلوک‌ها می‌توانند اسپرایت‌ها را به حرکت درآورند، صدا ایجاد کنند، رنگ را تغییر دهند، و وقتی به هم متصل شوند، مجموعه‌ای از اقدامات را برای ساخت بازی‌ها، انیمیشن‌ها و سایر پروژه‌های شما تشکیل می‌دهند.

 

پس از اینکه پروژه خود را کدگذاری کردید، می توانید روی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  پرچم سبز کلیک کنید تا کد خود را در مرحله اجرا کنید.

 

اگر می خواهید پروژه خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که در زیر حساب شما ذخیره شده است. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، روی "ورود به سیستم" کلیک کنید. اگر نیاز به ایجاد حساب دارید، روی "پیوستن به اسکرچ" کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید (مطمئن شوید که یک والدین همراه خود دارید!)

 

بلوک های کدگذاری اولیه در اسکرچ

انواع مختلفی از بلوک ها در اسکرچ وجود دارد و من همیشه  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان هیجان زده هستم که بدانم کدام بلوک ها مورد علاقه دانش آموزان من در دوره Scratch Ninja ما هستند.

 

توجه کنید که چگونه اکثر بلوک ها با یک بریدگی خاص در بالا و پایین شکل می گیرند. این برای این است که آنها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند! در اینجا برخی از مهم ترین بلوک ها آورده شده است:

 

بلوک رویدادها در اسکرچ

 

این بلوک های زرد رنگ دارای شکل خاصی هستند و برجستگی در بالای آن قرار دارد. این بلوک‌ها «بلاک‌های شروع» هستند، به این معنی که باید در بالای هر تکه کدی که ایجاد می‌کنیم قرار بگیرند. آنها به ما می گویند که کد چه زمانی اجرا می شود.

 

بلوک های حرکت خراش

 

این بلوک‌های آبی رنگ به اسپرایت شما اجازه حرکت، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  چرخش و سر خوردن را می‌دهند.

 

سعی کنید یک بلوک حرکتی را با یک بلوک رویداد ترکیب کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد!

 

به نظر می رسد بلوک

 

این بلوک های بنفش رنگ ظاهر اسپرایت شما را تغییر می دهد.

 

حلقه ها - جریان کد خراش خود را کنترل کنید

 

این بلوک‌ها در بخش «کنترل» به رنگ نارنجی یافت می‌شوند. مانند بلوک های رویدادها، آنها نیز شکل خاصی دارند. حلقه ها اجرای مداوم و تکرار را فعال می کنند.

 

صداها - بلوک هایی برای فعال کردن Sprites "Talking" و موارد دیگر

 

این بخش به شما امکان می دهد صدا را به برنامه خود اضافه کنید. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  هر جن دارای صداهای متفاوتی است، اما شما همچنین می توانید صدای خود را از "برگه صداها" اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید تا پارس کند یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

 

و بس! کدنویسی در اسکرچ سرگرم کننده و آسان است. و، من خوشحالم که در دوره‌های Scratch Ninja، واحدهای 1 تا 4، اصول اولیه و فراتر از آن را به فرزندتان آموزش می‌دهم. امکانات بی‌نهایتی برای فرزند شما وجود دارد که با Scratch ایجاد کند. به الهام بیشتری نیاز دارید؟ می‌توانید پروژه‌های ویژه در اسکرچ را بررسی کنید تا ببینید بچه‌های دیگر چه چیزی خلق کرده‌اند. چه چیزی می خواهید در Scratch ایجاد کنید؟

 

به کلاس های معرفی رایگان ما در Scratch، Minecraft، Data Science، Python و غیره بپیوندید. یا تمام 16 دوره ای را که ارائه می دهیم، از مبتدی تا تسلط، بررسی کنید، جایی که هر آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  کودک می تواند موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کند.

 

«ایجاد و بیاموز» ماموریتی برای تقویت آینده فرزندتان با دوره‌های هوش مصنوعی، رباتیک، علوم داده و غیره است. کلاس‌ها برای کودکان کلاس‌های 2 تا 9 طراحی شده‌اند و به‌طور مجازی با مربیان خبره و زنده برگزار می‌شوند. درس‌ها تعاملی هستند، خلاقیت را تقویت می‌کنند و ارتباطات زندگی واقعی را در بین صنایعLearning how to work with the Scratch program for children ایجاد می‌کنند تا فرزند شما بتواند آخرین فناوری‌ها را کشف کند و از آن لذت ببرد! www.create-learn.us

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: